METHODE VOEDINGSCOACHING

Sommige mensen krijgen het wel voor elkaar: ze stoppen met roken, kunnen 11 kilo afvallen in 4 maanden en lopen binnen een half jaar een halve marathon.
Zij zijn het die alle 'afhakers' het gevoel geven dat ze mislukkelingen zijn met een gebrek aan zelfdiscipline. Niemand ziet dat ze na die marathon volledig instorten
en een tijd geen loopschoen meer aanraken. Ook zij hebben gefaald: afvallen is niet succesvol als je weer aankomt. En je over de kop lopen is ook geen prestatie.
De oorzaak van het falen van de 'afhaker' en de marathonloper is vergelijkbaar. Je faalt als je doelen niet reëel zijn of als een plan niet geschikt is voor jou.
Selfwatchers begeleid mensen die gezonder willen leven. Dit bereik je door een duidelijk doel voor ogen te hebben. Wanneer jij door mij begeleid wordt, gaan we dan ook eerst samen reële doelen stellen!
Je leefpatroon bestaat uit meerdere aspecten zoals voeding, beweging, slapen, ontspanning, leefomgeving. Deze onderdelen beïnvloeden elkaar. Een voorbeeld is het negatieve effect van een slaaptekort op het immuunsysteem waardoor je belastbaarheid afneemt. Hierdoor ben je sneller moe of ziek.
Een toename van stress heeft effect op je eetpatroon: de een zal meer gaan eten, een ander krijgt geen hap meer door zijn keel.
Mijn methode is dat je het beste je leefsituatie kunt verbeteren door te starten met een bewustwording dat wat je eet en denkt jouw gezondheid bepaalt.